lördag 10 maj 2014

Presentation av Balansräknaren

Presentationen av Balansräknaren.

Jag heter Anton, jag är 26 år gammal och arbetar inom logistik & distribution. Bor i en en liten stad i Götaland. Mitt intresse av investeringar har nog alltid legat latent i mig och ökat organiskt i flera år fram till 2008

Min första analys och affär blev Investmentbolaget Kinnevik mitt under brinnande finanskris. Kinnevik är delägare i bland annat Tele2, Transcom och MTG. Efter att ramlat in på Millicoms hemsida av en slump föddes frågor om hur företag faktiskt fungerar, 

Vem äger ett företag? Varför har ägaren valt att fokusera i Afrika och Sydamerika? Kan jag köpa ett bolag jag tycker om? På den vägen föddes intresset för att äga aktier. Kinnevik har för övrigt ett fint initiativ riktat mot entreprenörer i Afrika. Reach for change

Jag har tre huvudskäl att starta en blogg mitt i all time high tider som just nu råder:

Föra dagbok över mina investeringsbeslut, analysarbete och lärdomar
Bredda min kunskapsbas inom värdepappershandel(som optionshandel, kortningar och andra typer av strategier)
Förhoppningsvis kunna erbjuda er ett tips här och var.

Målen med mitt sparande & mina investeringar:

Spara 50% av min nettolön
20 % årlig avkastning över 7 års cykler
Öka min kunskap inom investering, trading, finansiella instrument, bolagsvärdering och makro
Nå ekonomiskt oberoende inom 15 år

Så, vad kan du förvänta dig genom att läsa Balansräknaren? Dessa inlägg är kommer inom kort:

Marknads vs Balansräknaren - Tethys Oil
Varför smallcap?
CellaVision - Ett fantastiskt case
Och mycket annat

2 kommentarer:

  1. Hej Anton! Trevligt med ännu en blogg att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Erlandsson.

      Roligt att du tittar förbi!

      Radera