måndag 26 maj 2014

Äntligen P.A.W

Prodigious Accumulator of Wealth. Enkelt översatt betyder det fantastisk ansamlade av en förmögenhet. Termen kommer från boken Millionare next door av William D Danko & Thomas J Stanley.

Boken är en stor studie om hur de amerikanska miljonärerna lever, hur dom blir rika, vad dom köper för bilar, hur dom försörjer sig med mera. En stor inspirationskälla för min egen väg mot finansiellt oberoende. Den tar även upp flera problem som vi blivande miljonärer kommer stöta på under vägen, och när vi har blivit rika.

Formeln för att bli en P.A.W lyder såhär. Högre än din: Bruttoinkomst X din ålder / 10 = X. Te x En 50 årig kvinna med 360.000:- per år i brutto inkomst och har ett sparande över 1.800.000:- kan titulera sig en P.A.W

Jag känner mig stolt och nöjd över att nå P.A.W  innan jag blev 30 år. Jag kommer fortsätta jobba för att förbli en P.A.W med samma höga sparkvot, aktivitet inom investering och fokus på karriären.

Är du en P.A.W?

3 kommentarer:

  1. Aldrig hört talas om PAW, men låter intressant. Blir o lyssna på boken i sommar tror jag.

    SvaraRadera
  2. Det kan jag starkt rekommendera!

    SvaraRadera
  3. Ja där var jag visst tvåa på bollen :-)

    SvaraRadera